Kennis maken

Leuk dat je even op mijn artikeltje hebt geklikt!

Dit artikel zal ik gebruiken om mijzelf even voor te stellen. Mijn naam is Viënna Beenhakker, ik ben 19 jaar en studeer CAOS in Leiden.
Momenteel ben ik tweedejaars en woon ik nog bij mijn ouders in Capelle a/d IJssel. Ik ben opzoek naar een huisje in Rotterdam, samen met een vriendin, maar het zoeken valt ons nog behoorlijk tegen! Ben jij, of ken jij toevallig iemand met een huis dat te huur is voor een schappelijke prijs in het centrum van Rotterdam, dan hoor ik dat graag!

Waar ik mij vooral mee bezig houd is studeren, werken en heel veel leuke dingen doen met vriendinnen. Ik hou erg van uitgaan, drankjes doen, naar de bios gaan en naar feestjes gaan. Verder vind ik schrijven heel erg leuk, vandaar ook dat ik besloot te gaan schrijven voor deze weblog. Aangezien ik later de journalistiek in wil, wat heel goed schijnt te kunnen met antropologie, probeer ik op zoveel mogelijk manieren actief met schrijven bezig te zijn. Ik zit dan ook voor het tweede jaar in de commissie van het Bulletin, het humor tijdschriftje van Itiwana. Itiwana is de studievereniging van onze opleiding.
Sinds kort voetbal ik ook bij het Universitair Sportcentrum. Met een superleuk, beginnend meidenteam verliezen wij tot nu toe alle wedstrijden, maar hebben we wel heel erg veel plezier! Verder ben ik eigenlijk een heel standaard student, ik haal redelijke cijfers en houd me vooral bezig met heel veel leuke dingen buiten de studie om. Aangezien de blog echter over de studie moet gaan, zal ik niet schrijven over mijn avonturen tijdens het uitgaan (hoewel deze ook heel interessant zijn!).
Momenteel zijn wij bezig met het BLO (Binnenlands leeronderzoek), waarbij ik met een groepje van totaal vier meiden in een wijk onderzoek zal gaan doen naar jongeren die veel op de straat aanwezig zijn. Ik zou ze graag hangjongeren noemen, maar dat mag dus niet, want dat begrip is negatief geladen. In ieder geval gaan wij kijken naar het beeld van de omgeving over deze jongeren (dus hoe de buurtbewoners, winkeliers, de politie en de gemeente over hun denken). Wij zijn van plan ons hierbij te integreren in de groep om hun levensstijl te leren kennen.Echt concreet zijn de plannen verder nog niet helemaal, maar over dit onderwerp zullen jullie vaker berichtjes terug vinden, gok ik.
Verder zal ik voornamelijk gaan schrijven over de dingen die mij bezig houden, lezingen of andere leuke activiteiten waar ik naar toe ga, of ben geweest. Zo kunnen nieuwe studenten een idee krijgen van de bezigheden binnen deze studie en kan ik mijn ei kwijt.

Heb je inmiddels al vragen over mij, of de dingen die ik doe, dan kan je me altijd mailen op viennabeenhakker.@hotmail.nl (let op: .NL). Verder hoop ik dat je mijn blogs nog eens komt bekijken.

Groetjes!

Geef een reactie

