Zand, zee en BLO

Daar zit je dan op 5 januari met je laptop op schoot. Je bent Assessor Publicatie van het itiwana bestuur, al een aantal maanden. Itiwana en jij, jullie horen bij elkaar.
Maar dan: Januari. In januari is itiwana dicht. En wat moet je dan? De site is bijgewerkt, de App draait prima en op je itiweekbericht zit niemand te wachten.

En dan, in al deze eenzaamheid, heb je het blog nog!
Na het weekend vertrekt het bestuur van itiwana op BLO. Ik pak maandag de trein naar Schiermonnikoog. 6 uur met de trein, bus en boot. 900 Inwoners telt de gemeente, 90% natuur telt het eiland. En voor vertrek moet je je spullen inpakken. En een koffer inpakken, dat is eigenlijk niet zo mijn ding. Ik ben nog nooit op veldwerk geweest en ik ben nog nooit op schiermonnikoog geweest. Wat neem ik mee?
Je denkt: Laptop, want ik moet itiwana zaken regelen. Maar dan besef je dat het januari is en itiwana is in januari dicht. Je denkt: je vergaderboekje want je moet vergaderen met de commissies. Maar dan besef je dat het januari is en in januari is itiwana dicht. En verder laten we eerlijk wezen, het is niet zo dat er in schiermonnikoog veel te doen is. Tenzij jij mij nu kunt vertellen dat er een H&M, bioscoop of discotheek is? Ja ik ga me natuurlijk volledig verdiepen in het natuurbeleid van schiermonnikoog, ik ga met zoveel mogelijk mensen te spreken, ik kan ouderen uit wandelen te nemen en eens yoga uit te proberen op het strand. Daarbij hoef ik 3 weken lang niet in de rij te staan bij de H&M, Pathe of de wc van de discotheek. Ik ben zomaar ineens genoeg wel en niet te doen!

Na drie weken zand, zee en blo kan ik wel weer een odessaborrel gebruiken denk ik zo. Dus ik kijk er naar uit weer met itiwana herenigd te worden. Tot over 3 weken allemaal!

schiermonnikoog

Een Reactie op “Zand, zee en BLO

Geef een reactie

