Mangomania! – Door Jan Jansen

MagomaniaMangomania! De titel had ik in 1999 al verzonnen, toen ik op veldwerk in Mali steeds op mijn fiets langs mango-boomgaarden reed. Na jaren denken over mango’s heb ik een artikel bij de titel gemaakt en heb dit mogen publiceren in een ‘Festschrift’ (afscheidsbundel) voor een Belgische collega. ‘Following the fruit’ blijkt voor mij een vrucht-bare aanpak; de verbouw van mango’s heeft grote impact op het dagelijks leven. Zou zo’n ‘following the fruit’-aanpak het ook werken in een Masters-onderzoek? Ik hoop dat in de toekomst zich studenten hiervoor melden.

Lees hier ‘Mangomania’>>

Geef een reactie

