Van antropoloog tot Idols-winnaar

ShishaniShishani Vranckx, oud-student CA-OS Leiden, is een bekende muzikant in Namibië. Nu wil ze door middel van crowdfunding haar album financieren.

Shishani kwam op haar vijfde uit Namibië naar Nederland. Ze wilde altijd terug naar haar ‘roots’ en tijdens het derde jaar van haar Bachelor CA-OS greep ze haar kans en ging voor drie maanden naar Namibië om stage te lopen bij een filmproductie bedrijf. Ze maakte al jaren muziek en tijdens haar verblijf in Namibië deed ze dat ook. Van het een kwam het ander en aan het einde van haar stageperiode trad ze op bij ‘The Namibian Annual Music Awards’ in 2011. Dat was de lancering van haar carrière in Namibië. In 2012 ging ze weer terug om muziek te maken. Ze won the ‘Last Band Standing competition’, een soort Idols van Namibië. Zo kreeg ze steeds meer bekendheid.

 Bewustzijn en engagement

“Mijn interesse in mensen, cultuur en maatschappelijke vraagstukken komen terug in mijn muziek”, legt Shishani uit. “Minority gaat bijvoorbeeld over gelijke rechten ongeacht culturele achtergrond, religie en seksualiteit. Mijn studie en interesse in cultuur, media, muziek en social movements komen samen in de muziek die ik maak. Met mijn muziek probeer ik mijn eigen steentje bij te dragen aan het creëren van bewustzijn en engagement. Ook door van mijn album een crowdfunding project te maken hoop ik het een ‘community effort’ te maken. Ondertussen ben ik ook nog bezig met een Master cultural musicology, met een focus op development of the Namibian music industry.”

Wil jij meer weten over Shishani of een bijdrage leveren aan dit crowdfunding project? Klik dan hier voor meer informatie>>

Shishani op Facebook>>

Geef een reactie

