Ik, mijzelf, me, mij.

219183_212240472121398_170001856345260_867641_1189895_o - kopieMijn naam is Anna de Keijzer. Aankomend studiejaar zal ik vierdejaars zijn. Ik ben sinds 2011 woonachtig in Leiden. Het duurde dus eventjes voordat ik in Leiden ben gaan wonen. De reden is dat ik bij mijn moeder in Voorhout woonde; drie minuten met de trein. De druk was dus niet al te groot om direct in Leiden te gaan wonen. Op een gegeven moment word je het zat dat je alsmaar de laatste trein moet nemen naar huis en begin jij je bezwaard te voelen als je alweer aan dezelfde persoon moet vragen of je bij haar mag slapen. Ik ben in mei op de Klikspaanweg gaan wonen. Een vrij rustige periode om te hospiteren.

Nu iets over het verloop van mijn studie. In het eerste jaar heb ik alles netjes gedaan zoals het hoort; propedeuse gehaald, de vakken die gehaald moeten worden en niet meer. In het tweede jaar zocht ik meer een uitdaging. Ik heb daarom besloten om honderd studiepunten te halen in plaats van de normale zestig. De punten heb ik opgevuld met de minor ‘Law, Culture and Development’, en een extra oriëntatievak van de studie zelf. Het lukte mij om vijfentachtig punten te halen.

Afgelopen jaar heb ik de overige vijftien punten gehaald en ben ik de minor ‘Journalistiek en Nieuwe Media’ gaan volgen. Ik heb ook het vak ‘Culture of Tibet’ gevolgd omdat dit gebied mijn interesse van jongs af aan heeft gewekt.

Naast Tibet zijn mijn grootste interesses globalisering, mensenrechten en Sub-Sahara Afrika.

Nu ben ik aan het studeren voor de laatste tentamens en ben ik op zoek naar een stage voor in de zomer en dat is nog best een klus.

Geef een reactie

